Vitamine D-campagne
30 januari 2017
door Anne-Marie Huikeshoven
Met eenvoudige preventieve advisering van vitamine D is echt gezondheidswinst te behalen. Dat stelt de beroepsgroep van apothekers (KNMP). Op 30 januari ging daarom de Sterke Bottencampagne van start waarin de KNMP aandacht vraagt voor vitamine D, calcium en beweging ter voorkoming van botbreuken.
Om sterke botten te houden is het belangrijk dat ieder mens voldoende van deze stoffen binnenkrijgt, maar de campagne focust zich vooral op risicogroepen: ouderen boven de 70, mensen die niet genoeg (of gesluierd) buiten komen of een getinte huid hebben. Neprofarm vindt de campagne een uitstekend initiatief. Het maakt de consument bewust en zet aan tot zelfmanagement. Bovendien voorkomt het gebruik van deze vrij verkrijgbare middelen vermijdbare kosten in de zorg.
Neprofarm zoekt een nieuwe directeur
27-05-2026
Wij zoeken een nieuwe directeur voor onze vereniging
Jaaroverzicht 2025: verantwoorde zelfzorg begint met betrouwbare informatie
06-05-2026
Verantwoorde zelfzorg begint met betrouwbare informatie: met Zelfzorg.nl als[...]
De zelfzorgmarkt in 2025
07-04-2026
De zelfzorgmarkt groeide in 2025 met 0,6% ten opzichte van 2024. Het aantal[...]