Vitamine D-campagne

30 januari 2017

door Anne-Marie Huikeshoven

Met eenvoudige preventieve advisering van vitamine D is echt gezondheidswinst te behalen. Dat stelt de beroepsgroep van apothekers (KNMP). Op 30 januari ging daarom de Sterke Bottencampagne van start waarin de KNMP aandacht vraagt voor vitamine D, calcium en beweging ter voorkoming van botbreuken.

Om sterke botten te houden is het belangrijk dat ieder mens voldoende van deze stoffen binnenkrijgt, maar de campagne focust zich vooral op risicogroepen: ouderen boven de 70, mensen die niet genoeg (of gesluierd) buiten komen of een getinte huid hebben. Neprofarm vindt de campagne een uitstekend initiatief. Het maakt de consument bewust en zet aan tot zelfmanagement. Bovendien voorkomt het gebruik van deze vrij verkrijgbare middelen vermijdbare kosten in de zorg.

thumbnail Prijsverschillen paracetamol

09-09-2024

Het consumentenprogramma Radar publiceert artikel over prijsverschillen[...]

thumbnail Neussprays verminderen impact luchtweginfecties en antibioticagebruik

22-07-2024

Nieuw onderzoek toont aan dat neussprays een waardevolle rol kunnen spelen[...]

thumbnail Meer toezicht op supplementen

17-06-2024

De NVWA zet zich in voor veilige voedingssupplementen.

Meer nieuws