Vitamine D-campagne

30 januari 2017

door Anne-Marie Huikeshoven

Met eenvoudige preventieve advisering van vitamine D is echt gezondheidswinst te behalen. Dat stelt de beroepsgroep van apothekers (KNMP). Op 30 januari ging daarom de Sterke Bottencampagne van start waarin de KNMP aandacht vraagt voor vitamine D, calcium en beweging ter voorkoming van botbreuken.

Om sterke botten te houden is het belangrijk dat ieder mens voldoende van deze stoffen binnenkrijgt, maar de campagne focust zich vooral op risicogroepen: ouderen boven de 70, mensen die niet genoeg (of gesluierd) buiten komen of een getinte huid hebben. Neprofarm vindt de campagne een uitstekend initiatief. Het maakt de consument bewust en zet aan tot zelfmanagement. Bovendien voorkomt het gebruik van deze vrij verkrijgbare middelen vermijdbare kosten in de zorg.

thumbnail Neprofarm zoekt een nieuwe directeur

27-05-2026

Wij zoeken een nieuwe directeur voor onze vereniging

thumbnail Jaaroverzicht 2025: verantwoorde zelfzorg begint met betrouwbare informatie

06-05-2026

Verantwoorde zelfzorg begint met betrouwbare informatie: met Zelfzorg.nl als[...]

thumbnail De zelfzorgmarkt in 2025

07-04-2026

De zelfzorgmarkt groeide in 2025 met 0,6% ten opzichte van 2024. Het aantal[...]

Meer nieuws