Vitamine D-campagne

30 januari 2017

door Anne-Marie Huikeshoven

Met eenvoudige preventieve advisering van vitamine D is echt gezondheidswinst te behalen. Dat stelt de beroepsgroep van apothekers (KNMP). Op 30 januari ging daarom de Sterke Bottencampagne van start waarin de KNMP aandacht vraagt voor vitamine D, calcium en beweging ter voorkoming van botbreuken.

Om sterke botten te houden is het belangrijk dat ieder mens voldoende van deze stoffen binnenkrijgt, maar de campagne focust zich vooral op risicogroepen: ouderen boven de 70, mensen die niet genoeg (of gesluierd) buiten komen of een getinte huid hebben. Neprofarm vindt de campagne een uitstekend initiatief. Het maakt de consument bewust en zet aan tot zelfmanagement. Bovendien voorkomt het gebruik van deze vrij verkrijgbare middelen vermijdbare kosten in de zorg.

thumbnail Meer toezicht op supplementen

17-06-2024

De NVWA zet zich in voor veilige voedingssupplementen.

thumbnail Verantwoorde online reclame voor zelfzorgmiddelen

11-06-2024

Meer toezicht op influencer marketing.

thumbnail Zelfzorg relevanter dan ooit

11-06-2024

Zelfzorg is relevanter dan ooit, bleek op het AESGP jubileum congres.

Meer nieuws