Etiketwet ook gevolgen voor online verkoop gezondheidsproducten

23 juni 2015

door Ellen Elzerman

De ‘Etiketwet’ die online aanbieders van voedingsmiddelen verplicht etiketinformatie te publiceren, heeft ook invloed op webshops in de drogisterij- en apotheekbranche. GS1 Data Source kan ook hiervoor de centrale bron van gegevens worden en kan daarmee de sector én de consument bedienen.

Wie de ontwikkelingen in de levensmiddelen een beetje heeft gevolgd weet dat vorig jaar hard gewerkt is aan het vastleggen van alle etiketinformatie. Aanleiding was de door Europa opgelegde Etiketwet. De insteek van deze wet is dat retailers die levensmiddelen ‘op afstand’ aanbieden verplicht zijn tot het geven van bepaalde etiketinformatie. De logica daarachter is eenvoudig. Consumenten worden in winkels via het etiket geïnformeerd over de samenstelling van een product. Die informatie dient, nu steeds meer producten via webshops worden verkocht, ook online ter beschikking te staan voor consumenten.

thumbnail De zelfzorgmarkt in 2023

27-03-2024

De zelfzorgmarkt steeg in 2023 met ruim 8%.

thumbnail Patiënt voelt zich ook geholpen met een zelfzorgadvies

25-03-2024

Waarom niet vaker een zelfzorgadvies?

thumbnail Podcastserie voor en door zorgprofessionals

18-03-2024

Luister nu naar de podcastserie over zelfzorg voor en door zorgprofessionals.

Meer nieuws