Etiketwet ook gevolgen voor online verkoop gezondheidsproducten

23 juni 2015

door Ellen Elzerman

De ‘Etiketwet’ die online aanbieders van voedingsmiddelen verplicht etiketinformatie te publiceren, heeft ook invloed op webshops in de drogisterij- en apotheekbranche. GS1 Data Source kan ook hiervoor de centrale bron van gegevens worden en kan daarmee de sector én de consument bedienen.

Wie de ontwikkelingen in de levensmiddelen een beetje heeft gevolgd weet dat vorig jaar hard gewerkt is aan het vastleggen van alle etiketinformatie. Aanleiding was de door Europa opgelegde Etiketwet. De insteek van deze wet is dat retailers die levensmiddelen ‘op afstand’ aanbieden verplicht zijn tot het geven van bepaalde etiketinformatie. De logica daarachter is eenvoudig. Consumenten worden in winkels via het etiket geïnformeerd over de samenstelling van een product. Die informatie dient, nu steeds meer producten via webshops worden verkocht, ook online ter beschikking te staan voor consumenten.

thumbnail Zelfzorg: wel of niet verzekerde zorg?

22-08-2023

Horen zelfzorggeneesmiddelen thuis in het basispakket?

thumbnail Anti-microbiële zelfzorgmiddelen voortaan op recept?

27-06-2023

Neprofarm geeft haar visie op dit voorstel.

thumbnail De economische en sociale impact van zelfzorg

02-06-2023

De waarde van zelfzorg voor ons zorgstelsel.

Meer nieuws