‘Binnen strikte wetgeving zoeken naar nuances’

14 juni 2016

door Anne-Marie Huikeshoven

In uitgave 3 van Careality een uitgebreid interview met Janine Galjaard en Vincent Bouwmeester van de Keuringsraad KOAG/KAG, over verantwoorde gezondheidsreclame en de rol van de drogist. Al sinds 1926 heeft de zelfzorgmarkt zelf gedragscodes voor publieke gezondheidsreclame. De KOAG/KAG houdt toezicht op de naleving daarvan. Janine Galjaard, directeur: “Onze kerntaak is het aanbrengen van nuances. Een handhaver denkt vaak zwart-wit, waar wij zoeken naar nuances en mogelijkheden binnen de veranderende wetgeving.”

Lees het gehele interview op Careality

 

thumbnail Zelfzorg: wel of niet verzekerde zorg?

22-08-2023

Horen zelfzorggeneesmiddelen thuis in het basispakket?

thumbnail Anti-microbiële zelfzorgmiddelen voortaan op recept?

27-06-2023

Neprofarm geeft haar visie op dit voorstel.

thumbnail De economische en sociale impact van zelfzorg

02-06-2023

De waarde van zelfzorg voor ons zorgstelsel.

Meer nieuws