‘Binnen strikte wetgeving zoeken naar nuances’

14 juni 2016

door Anne-Marie Huikeshoven

In uitgave 3 van Careality een uitgebreid interview met Janine Galjaard en Vincent Bouwmeester van de Keuringsraad KOAG/KAG, over verantwoorde gezondheidsreclame en de rol van de drogist. Al sinds 1926 heeft de zelfzorgmarkt zelf gedragscodes voor publieke gezondheidsreclame. De KOAG/KAG houdt toezicht op de naleving daarvan. Janine Galjaard, directeur: “Onze kerntaak is het aanbrengen van nuances. Een handhaver denkt vaak zwart-wit, waar wij zoeken naar nuances en mogelijkheden binnen de veranderende wetgeving.”

Lees het gehele interview op Careality

 

thumbnail De rol van zelfzorg in de strijd tegen antimicrobiële resistentie

18-11-2024

Onderzoek benadrukt de cruciale rol van receptvrije antivirale en[...]

thumbnail Gezondheidsclaims en medische claims: hoe zit het nu precies?

06-11-2024

Er is momenteel veel te doen over misleidende claims. Met name bij[...]

thumbnail Prijsverschillen paracetamol

09-09-2024

Het consumentenprogramma Radar publiceert artikel over prijsverschillen[...]

Meer nieuws