‘Binnen strikte wetgeving zoeken naar nuances’

14 juni 2016

door Anne-Marie Huikeshoven

In uitgave 3 van Careality een uitgebreid interview met Janine Galjaard en Vincent Bouwmeester van de Keuringsraad KOAG/KAG, over verantwoorde gezondheidsreclame en de rol van de drogist. Al sinds 1926 heeft de zelfzorgmarkt zelf gedragscodes voor publieke gezondheidsreclame. De KOAG/KAG houdt toezicht op de naleving daarvan. Janine Galjaard, directeur: “Onze kerntaak is het aanbrengen van nuances. Een handhaver denkt vaak zwart-wit, waar wij zoeken naar nuances en mogelijkheden binnen de veranderende wetgeving.”

Lees het gehele interview op Careality

 

thumbnail Zorginstituut reageert op commotie

14-06-2022

Het advies van Zorginstituut Nederland om vitamine D niet langer te[...]

thumbnail Lees nu het Neprofarm jaarverslag 2021

19-05-2022

Het jaar 2021 stond nog grotendeels in het teken van corona. Toch bleef de[...]

thumbnail Vitamine D wordt zelfzorg voor iedereen

10-05-2022

Sinds 1 januari 2019 worden de vitamine D bevattende geneesmiddelen in[...]

Meer nieuws