‘Binnen strikte wetgeving zoeken naar nuances’
14 juni 2016
door Anne-Marie Huikeshoven
In uitgave 3 van Careality een uitgebreid interview met Janine Galjaard en Vincent Bouwmeester van de Keuringsraad KOAG/KAG, over verantwoorde gezondheidsreclame en de rol van de drogist. Al sinds 1926 heeft de zelfzorgmarkt zelf gedragscodes voor publieke gezondheidsreclame. De KOAG/KAG houdt toezicht op de naleving daarvan. Janine Galjaard, directeur: “Onze kerntaak is het aanbrengen van nuances. Een handhaver denkt vaak zwart-wit, waar wij zoeken naar nuances en mogelijkheden binnen de veranderende wetgeving.”
Lees het gehele interview op Careality

16-04-2025
Wetswijziging maakt voorlichting over zelfzorggeneesmiddelen toegankelijker[...]

31-03-2025
De omzet van de totale zelfzorgmarkt groeide in 2024 met 7% naar ruim 1[...]

17-02-2025
Wat doen Nederlanders bij eenvoudige gezondheidsklachten?