‘Binnen strikte wetgeving zoeken naar nuances’

14 juni 2016

door Anne-Marie Huikeshoven

In uitgave 3 van Careality een uitgebreid interview met Janine Galjaard en Vincent Bouwmeester van de Keuringsraad KOAG/KAG, over verantwoorde gezondheidsreclame en de rol van de drogist. Al sinds 1926 heeft de zelfzorgmarkt zelf gedragscodes voor publieke gezondheidsreclame. De KOAG/KAG houdt toezicht op de naleving daarvan. Janine Galjaard, directeur: “Onze kerntaak is het aanbrengen van nuances. Een handhaver denkt vaak zwart-wit, waar wij zoeken naar nuances en mogelijkheden binnen de veranderende wetgeving.”

Lees het gehele interview op Careality

 

thumbnail Wetswijziging maakt zelfzorg en voorlichting toegankelijker

16-04-2025

Wetswijziging maakt voorlichting over zelfzorggeneesmiddelen toegankelijker[...]

thumbnail De zelfzorgmarkt in 2024

31-03-2025

De omzet van de totale zelfzorgmarkt groeide in 2024 met 7% naar ruim 1[...]

thumbnail Wat doen Nederlanders bij eenvoudige gezondheidsklachten?

17-02-2025

Wat doen Nederlanders bij eenvoudige gezondheidsklachten?

Meer nieuws