‘Binnen strikte wetgeving zoeken naar nuances’
14 juni 2016
door Anne-Marie Huikeshoven
In uitgave 3 van Careality een uitgebreid interview met Janine Galjaard en Vincent Bouwmeester van de Keuringsraad KOAG/KAG, over verantwoorde gezondheidsreclame en de rol van de drogist. Al sinds 1926 heeft de zelfzorgmarkt zelf gedragscodes voor publieke gezondheidsreclame. De KOAG/KAG houdt toezicht op de naleving daarvan. Janine Galjaard, directeur: “Onze kerntaak is het aanbrengen van nuances. Een handhaver denkt vaak zwart-wit, waar wij zoeken naar nuances en mogelijkheden binnen de veranderende wetgeving.”
Lees het gehele interview op Careality
“Patiënten nemen regie, zorg ondersteunt: samen naar veilige zelfzorg”
25-09-2025
Patiënten in Nederland worden zelfredzamer door zelfzorg toont onderzoek[...]
In Nederland blijft paracetamol eerste keus bij zwangerschap
23-09-2025
Nederland past advies voor gebruik paracetamol tijdens de zwangerschap niet[...]
Het belang van zelfzorg voor de huisartsenpraktijk
18-09-2025
Zelfzorg levert een belangrijke bijdrage om de druk op huisartsenpraktijken[...]